10 september 2011

tuggor som får en att dåna lite grann.








Läste att Frida med Fab-keramik gjorde krusbärssylt med vaniljtouch. Och tro det eller ej, men jag lyckades bli tillräckligt inspirerad för att få lite egen marmelad tillverkad! Koka krusbär, syltsocker och en skvätt vaniljsocker en kvart -det lät ju inte speciellt arbetssamt. De kantiga burkarna har stått och väntat länge i skåpet på att få nått lika gott innehåll som de är vackra.








Det måste ju pysslas lite också så att det blir etiketter på burkarna. Bonus kallas det!







Om det blev gott? Jodå, så där så man dånar lite. Och behöver äta en rostmacka till. Ska köpa mig en Västerbottenost till nästa helg tror jag. Inte till att ha på mackan alltså, utan bara ost och marmelad....



6 kommentarer:

Skridskoänkans glada dagar sa...

Amen , så fint och läckert du fått till det!
Ok , jag lovar att inte mer prata om hösten för idag har vi en härlig sensommarlördag här på landet.

Kram Carina

Rebeccas DIY sa...

Vilken underbar färg det var på de bären och vilka fina burkar med etiketter! Idag har du en award att hämta hos mig och du vill:)
Ha en skön lördagskväll!

Petra / Popetotrora sa...

Jag blir också sugen på att göra lite marmelad. Bara för att få ha såna där söta burkar i kylen. :-)

FaB Keramik sa...

Jippi vilka snygga burkar! Vad glad jag blir att jag lyckades inspirera dig till ett litet kok!
Tänkte gå in på din blogg och skriva några rader om dina koppar som jag inte hunnit dreja än.. och så ser jag detta fina inlägg! Hoppas att du orkar vänta på dom liiite till! KRAM KRAM

Elin-Pelin sa...

Recept, bitte?!

en matsked grejer sa...

http://fabkeramik.blogspot.com/2011/08/krusbar.html

Här är receptet fast med halva mängden vaniljsocker :)