26 september 2011

moodboard -here we go.




Har surmulet grunnat ett tag på höstens första tema i Inspirationsfabriken: Moodboard. Jag är inte den som river sönder tidningar helt enkelt! Hur ska jag kunna visa upp ett ihopkok av vad jag gillar om jag har alla mina tidningar i stora högar med små post it-lappar på intressanta uppslag?






Insåg sedan att det är enklare att visa upp den moodboard av inspiration jag har sparat på mig i datorn. Kopior av bilder jag gillar -hade de funnits i en tidning hade jag markerat uppslaget och sparat tidningen. Istället bläddrar jag igenom bilderna i mappen nu och då, inspireras och suktar och tänker jag VILL HA.






Det är ju mixen som gör det: Gammalt med nytt. Slitet, stilrent och retro.









En del av bilderna kommer från Er -för att ni inspirerar mig med allt fint ni gör! Hoppas ni förstår att jag aldrig skulle skicka vidare era bilder eller utnyttja dem fräckt :), utan bara har sparat för eget bruk...

Men om vi ska snacka moodboard, så har jag en i ett skåp i köket också som jag besöker/begrundar varje dag. Brer ut den på bordet för er skull!:






Fler moodboards finns så klart på Fabriken!

10 kommentarer:

Eva sa...

Haha. Jag gillar den sista bilden bäst.
Bra tänkt!

Fru Westman sa...

Oj hjälp! Jag gillar precis ALLT där på skärmen!! Inspirerande!

Inte så dumt med chokladen heller... :)

Kram Linda

annixen. sa...

Åh vilken rolig tolkning! Så kul att få titta in på din skärm - gillart!

Petra / Popetotrora sa...

Så mycket fina inspirerande bilder!! En digital moodboard funkar ju precis lika bra som att du hade rivit sönder tidningarna. :-)

Maria - Wikers liv sa...

Haha... Chokladmoodboard! Toppen! ;)

Jenny sa...

Underbara moodboards =) Den sista blev jag riktigt avis på, mums!!
Kram Jenny

Elvira sa...

Helt enkelt underbart! Jag gillar dina moodboards skarpt, helst den sista ;) .

Jag tog helt krasst och hoppade över veckans tisdagstema då jag tänkte som du att jag inte har hjärta att klippa i mina tidskrifter. Och så har jag inte haft tid till att sitta vid datorn och få ihop någon inspirerande moodboard.

Kram Elvira

Att vara någons fru sa...

ooooj vilka inspirationsbilder!

Petronella sa...

INSPIRERANDE bilder skymtar jag i dina ihopklipp på skärmen.... Men bäst av allt är nog ändå chokladmoodboardet, haha! Blev riktigt sugen här med min kopp kaffe :) //Petronella

Anonym sa...

:)
Jag har funderat ett tag på att göra insiprationsmoodboard för trädgården med telefonen; ta bilder på alla grejer jag gillar i tidningarna och sätta ihop i datorn för jag kan inte heller klippa i mina fina tidningar.
/Madeleine