28 april 2011

blivande badrum. del fire.




I alla år när vi drömt om vårt lyxiga badrum har vi tänkt oss att det ska kännas lite möblerat och inte vara så kliniskt badrumsaktigt. Rottingfåtöljer har varit en självklar ingrediens som vi hållit fast vid längs resan. Ett tag lutade det åt Ikeas liggfåtölj Karlskrona (nedan t.v.). När sedan darlingfåtöljerna i vardagsrummet blev över (på grund av impulsartat köp av andra) får de istället inta platsen i badrummet.












Allt i Hemmet ramlade ner i brevlådan vid ett tillfälle och jag blev störtförälskad i ett skåp på omslaget till tidningen. Att skåpet bara fanns i ett exemplar var rätt självklart och jag gick och tänkte på det där skåpet i flera månader innan jag kom mig för med att ringa till TurQuoise för att få bekräftat att skåpet naturligtvis stod hemma hos någon lycklig människa. Men det fanns kvar... Det var lite mindre än jag hade trott, men bättre med mindre än för stort. Och nu är det mitt!



provisorisk placering av skåpet...


Nån sorts avlastningsyta behövs också. Är ruskigt sugen på en Tolixpall... men jag måste fundera lite om den passar in tillräckligt bra. Att blanda stilar är ett måste för mig, men inte hur som helst.



foto från http://monicastengraff.blogg.se/2010/february/


Tidigare inlägg om vårt badrumsprojekt finns härhär och här.

1 kommentar:

Hildas hem - Sofia sa...

Wow! Det skåpet är ju såååå fint! Lyllos dig! :)
Så bra att du tog chansen, det är ju så lätt att man bara går och drömmer om något man vill men inte tar tag i det. Hurra för dig! :)

Ett möblerat badrum är så snyggt. Kul projekt!

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia