11 april 2011

shop until I drop.



Hemlängtan


Har länge tittat runt på Jennys fina webshop Hemlängtan. När så ögonen föll på en hängare i zink som skulle passa som fisken i vanten bakom dörren i sovrummet kom jag äntligen till skott! Tänkte att det skulle vara bra med flera krokar där bakom så kanske det kan hänga lite mer kläder där och lite färre över stolsryggen... Det är ett hopplöst kapitel med halvanvända kläder. Kläder som inte är helt rena vill jag inte i ha i garderoben och inte vill jag stoppa dem i tvättkorgen heller när de duger utmärkt en dag till -både för miljöns, bekvämlighetens och slitagets skull. Någon som har en bättre idé om vad man hittar på för att slippa trista klädhögar?



Hemlängtan




Några vackra porslinsägg fick följa med när nu påsken står för dörren! Kunde inte stå emot... Inte heller förmådde jag stå emot det där vackra porslinsfatet till höger med citronerna i bilden överst.







Hemlängtan



Några glasaskar till alla dessa armband, örhängen och halsband jag samlat på mig tänkte jag skulle vara bra att ha! (Nej då, inte för att det sög i VILL HA-tarmen, bara för att det är praktiskt med ordning och reda.)


Hemlängtan



Till sist blev det en liten rar blomspruta i glas. Tills nästa gång, då får det bli nått annat av alla fina grejer som lockade mig ;).

2 kommentarer:

millandante sa...

Förstår dig precis... skulle kunna köpa hela Hemlängtans sortiment! Så mycket fint du köpte och fina bilder!!!

Kram

FaB Keramik sa...

Oj oj vilken shopping! Snyggt!
Jag har svarat dig under mitt inlägg, tänkte att det kunde vara bra info för andra också! Jag älskar ju fusk och genvägar så det där med lera i vanlig ugn är min melodi, fast än har jag inte testat..
Ha en fin tisdag!
Kram Frida