29 april 2011

Mmmagolia.





Bland det allra vackraste som finns är magnolior i blom. Innan löven knappt slagit ut på träden kommer dessa växtvärldens Rolls Royce, jättelika, underbara skönheter som tar andan ur näst intill vem som helst.

Den av mina som kommer först är stjärnmagnolian, magnolia stellata. Sen är det bara att vänta på nästa, och nästa, och nästa...










Har nog föreslagit för de flesta jag känner att de ska plantera en magnolia i sin trädgård. Det går inte att vara riktigt lycklig utan åtminstone en!

4 kommentarer:

Elina sa...

Å så fint!!! :-)

Anna/Rackarungar sa...

Nä det är så sant. Jag har alltid sagt att den dagen jag köper hus då ska det planeras magnolia-träd. Nu har jag bott i hus två somrar och fortfarande har jag inget träd. Illa! Måste nog ta mig till Zetas och få lite tips. För jag vet inte ens när man kan planera dem?! De är ju oslagbara faktiskt.
Kram Anna

Nina sa...

Jättefint!

designofluna sa...

Tänk om det kunde växa magnolia uppe i norr......
Kram MAlin