14 april 2011

utmanad.




Blev utmanad av Liselott med fina bloggen a Piece of Happiness att berätta 8 nya saker om mig själv, och sedan skicka vidare till bloggare med färre än 100 följare.

1. Jag är ett mac-freak o har så varit de senaste 18 åren. Långt före hypen...
2. Jag kan vifta på öronen
3. När jag föddes var det första min pappa sa "Hon ser ut som en eskimå." Tydligen tyckte även personalen det för de trodde att jag hade Downs syndrom. Det gick över.
4. Älskar att planera och plantera i min trädgård
5. Jag var mobbad i högstadiet -utfrystvarianten - med kommentarer som "Fattar du inte att INGEN vill vara med dig." sagt direkt till mig, eller om mig när jag satt bredvid tjejerna i uppehållsrummet och så gärna ville få höra till en stund: "Att somliga inte fattar att de inte är önskvärda." Skadorna efter sånt läker, men ärren finns kvar. För alltid.
6. Ett av mina talesätt är: "Det ska i alla fall inte ska stå på min gravsten att: Hon hade i alla fall rent hemma."
7. Jag tror på Gud. Han är golvet i mitt liv :)
8. Jag skulle kunna livnära mig på latte, lakrits och choklad. Latte, lakrits och choklad. Latte, lakrits och choklad...

Skickar nu denna utmaning vidare till dessa rätt olika bloggare:
Fröken Randig med raraste bebiskläderna och ateljé/butik i Göteborg
House number 15 inredning, inredning o lite till, jag gillart
House of Svea med finfina foton och som ständigt inspirerar mig
Fabulös inspiration som gör VACKRASTE keramiken, utflyktsmålet för i sommar
Mia Persdotter Photographer jobbar och fotar sig runt i Norge + några bedårande gravidfoton

Det är så klart frivilligt, kanske har ni gjort det förut fast det undgått mig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åå det gör ont i mig att höra!!!
Men jag blir glad av att höra att du kan vifta på öronen, det kan jag också! Vi måste vifta ihop över en kopp thé snart! Kram från tomtebokarin

a piece of happiness sa...

Latte blir man om inte annat i alla fall mätt på ;)

Ja du usch vad barn (och vuxna) kan vara elaka. Det hjälper ju föga att höra att de är mobbarna som mår allra sämst .
Min stora dotter har det inte så lätt i skolan. Jag peppar henne så mycket jag kan. Hon kan fräsa ifrån, det är bra.

Kram på dig!

Anonym sa...

Va spännande att få läsa lite om dig. Även om jag fick tårar i ögonen när jag läste om att du var mobbad. Det gör så ont i mig att höra sånt. Jag har själv varit mobbad och jag lever starkt efter att alla är lika mycket värda och har rätt att vara sig själva och göra det som är bäst med just sitt liv. Många kramar till dig!

gebrichi sa...

Love the chicken.

enannanhelena sa...

Det som inte dödar en... Den gamla, tråkiga klyschan lovar jag att hålla på behörigt avstånd ifrån dina ärliga och modiga ord!

Annars har vi helt klart en del gemensamt; Passionen för lakrits! Håller just nu på att "tvinga mig igenom" en påse salta nappar...

Och min pappa tyckte att jag såg ut som en alien när jag äntligen kom ut, tre veckor försenat. Fast å andra sidan hade han haft en närkamp med golvet precis innan han så det, det var visst något med att just det förlossningsrummet verkade extra syrefattigt?! :)

Vi hörs.
/helena

ps. grattis till "utlandslanseringen" av påskkransen, det är den och du värd!