30 april 2011

kop(p)iöst sugen.


Koffert



Mina bästa vardagskoppar börjar bli lite trötta. De är ruskigt goda att dricka ur så det blir svårt att skiljas från dem men det är dags! Har snubblat över flera olika alternativ som alla lockar på sitt sätt.

Dessa koppar har jag länge dregglat över. De finns att få fatt i hos fina butiken Koffert i Stockholm. Tyvärr kostar de en smärre förmögenhet, över 400 kr per kopp. Men fina är de och lite extra kul med texten på.


Koffert


Rörstrand


Mon Amie-serien har ju utökats med nya vänner, bland annat två nya muggar. Man kan ju muttra om att det inte är samma sak som de "riktiga" gamla om man är lagd åt det petiga hållet, men dessa tål ju diskmaskin. -En egenskap som går hem i det här huset...






Och sen slutligen dessa helt ljuvliga koppar som Frida - Fabkeramik med bloggen Fabulös Inspiration gör. Har en total krasch på hennes grejer... så finfina koppar, fat och hela rubbet. VILL HA!

2 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Jag vill också ha Fridas koppar. Jag funderar på att beställa med egen text och sedan åka ner och hämta dem. Ska du följa med :) ?

en matsked grejer sa...

Bara vi fick till en dag så... Haft lite otur med schemat, jobbar lördag för hela slanten ända in i juni utom en enda då jag är bokad på annat... Men nån söndag är jag ledig :)