14 april 2011

vackraste insidan.




En del blommor kan se rätt så oansenliga ut. En snödroppe till exempel. Jämfört med krokusar, scilla och lysande tussilago är den inte så mycket för världen om än stilren i all sin enkelhet. Men hur vacker är inte en snödroppe på insidan?






Genast löper tanken i en parallel med oss människor. Ofta är det väl för oss också, att vår vackraste sida finns inuti, för den som tar sig tid att se efter... Yttre skönhet i all ära, men jag gillar det som är fint sådär lite i skymundan, som inte syns vid första ögonkastet och inte bjuds runt hur som helst. Både bland människor och blommor.



foto: botanicus.nu


De fyllda snödropparna ger mig rejält med ha-begär. Lite kruxigt att man måste köpa dem in the green bara -en tuva med utslagna - och inte lökar. Visst, det finns lökar att köpa och det har jag provat, men de kostar en förmögenhet och blir inte så mycket av... Förresten, någon som har erfarenhet av att beställa växter in the green via nätet och kan rekommendera en webbutik?



foto: timjanoakleja.worldpress.com


2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Mmmm vilken fin blogg du har,hittade hit via någon kommentar.Bara så underbara bilder bjuder du på.Har börjat att följa dej.Önskar dej en fin dag.Kram Rita ♥

Anonym sa...

Hej!

Vad kul att du lånat en av mina bilder och länkat till min blogg! Välkommen åter, lämna gärna en hälsning så jag ser att du varit där!

Jag gick in på din blogg via Fabriken och ramlade på det här inlägget! :) Älskar snödroppar, tar gärna emot tips på ställen att köpa in the green om du får bra tips.

Hälsningar Birgit